30 september

Hej!
Snacka om att jag har varit ute och rört mig den här helgen, eller veckan kanske man ska säga ..
torsdag, idrottsdag
fredag, cykla runt hela täby
lörda, innebandy träning
sönda, innebandy match + träna på friskis&svettis
Jag måste säga att jag är enormt stolt över mig själv.
Annars under helgen så har jag varit och shoppat nya skor. De blev ett par lite lägre svarta boots, ett par högre vinterstövlar och ett par finare svarta pumps. Alla från skopunkten.
Nu ska jag berätta lite mer detaljerat om cykelturen i fredas.
Mimmi, Hedvig och jag möttes utanför skolan. Alla i förda i cykelhjälm (man fick IG om man inte hade de..) tre små vackra svampar då helt enkelt. Sedan cyklade vi i en helt timme till Täby kyrkby vilket var väldigt jobbigt. När vi var framme vid Täby kyrka så visar det sig att det är begravning, hm, vakmästaren kallade Marlizia för jävla kärring, bra sakt där vaktis.. Så vi fick gå på utsidan och fota litegranna, och sedan kom Gunnilla och klagade på våra cyklar inne på kyrkogården, jag kan fortfarande se hennes uttryck när hon ser cyklarna, fullutrustad med hjälm och hela paketet stod hon och glodde, haha.
Sedan cyklade vi vidare till Jarla Bankes bro, till en besvikelse trodde jag att det skulle vara en bro också, men icke, det var en grusgång med två runstenar i början, jag kände mig lite blond..
Efter "bron" blev det Båtmanstorpet, som var stängd, lyckat? men vi fick i alla fall se ett mini hus i trä, om de nu var så mycket att se.. Sedan bar det av till nästa station, prästgården eller något sånt, som nu mera var ett hem för handikappade, väldigt skumt.. Och för att hitta information om gården fick vi gå under elstängsel och genom hagar med ormar och hästskit, inte så trevligt.
Efter det blev det ett antal gravfält, och någon gård som jag inte kommer ihåg namnet på..
De var allt i Täby kyrkby, nästa var Näsby Park, vi följde snällt efter Gunilla och Marlizia när vi efter en lååång skön nerförs backe kom på att detta inte var vägen till Näsby Park, utan till skavlöten, tack för den Gunilla och c.o, så vi fick knalla upp för uppförsbacken och cykla vidare..
När vi äntligen kom till Näsby slott säger Niklas J att slottet hade flyttats till Skåne för en vecka sen, jag blir helt paff och börjar grubbla på varför och att det måste finnas någonting kvar av slottet ju, att vi alltid kommer försent, när jag inser att det bara var jag som gick på Niklas skämt och hur dumt det låter att flytta ett slott.
Nu blir man sådär efterklok och tänker på hur dum jag är .. haha.
Efter det cyklade jag hem igen och tog det bara lugnt, jag överlevde den dagen också.
Kram kram, Elin


Kommentarer

Sweet words

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0