26 september

Jag svär att jag aldrig kommer att klara denna natten. Okej, jag ska ta det från början istället. Dagen började med att jag vaknade och hade sovit ungefär sådär 5 timmar, ögonen sved, men jag pallade mig upp i alla fall. Sedan var det skola (jippie) naaat, och såklart väntade det maassor med roliga lektioner, bland annat med marlizia .. hm, varför är det just jag som har henne varje dag i skolan, jag förstår inte helt ärligt hur jag står ut med henne, ska nog allvarligt fundera på att skaffa mig öronproppar som ligger i fickan.. ingen dum ide.
Men sedan efter denna vackra skoldag bestämde jag att jag skulle följa med mimmi till stallet och träffa hennes lim-erik. Jag tror att alla normala människor fattar att ballerina skor inte tillhör ett stall, så de var bara att kasta sig upp på cykeln, cykla det fortaste jag hade hem, springa runt i huset och rota överallt, men jag hann, grattis elin!
Sedan kastar jag mig på cykeln igen och cyklar allt var jag har igen, observera igen, det händer inte ofta att jag skyndar mig alltså .. Och när jag kommer till skolan så går inte bussen 55 utan 16 över, här har man kört race och så har man gått om tid, men aja, vad gör man inte för att hinna med en buss?
Tillslut kom då jag och Mimmi till stallet som planerat, och efter ett tag så ringer jag min moder och hon säger att jag har hundkurs, så det var bara att rusa hem igen då, lyckat va?
Men aja, jag märkte att det rann väldigt mkt i mina ögon, och jag snorade, hmm, vad beror de på? nej nej nej, jag är inte allergisk övertygade jag mig själv, men när jag har suttit på tåget alldeles för länge, trampat på cykeln  hem så när jag kommer hem så kan jag helt enkelt inte andas med näsan, mysko ..
Min pappa säger att jag är nog allergisk mot hästar, tack så mycket för den genen fadern min.
Så nu hoppas jag att ni förstår varför jag inte kommer att överleva denna natt, eftersom jag kommer att sova med öppen mun, vakna varje timme och inte få ta nässpray (för de har min mamma förbjudit mej eftersom jag har missbrukat det de senaste 15 dagarna..) så gode gud, i marlizias håriga armhålor, låt mig klara natten, amen och sånt dära. Jaja, nu måste jag gå, snor snor på er
med väldigt roliga hälsningar, elin


Kommentarer

Sweet words

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0